Co zrobić, kiedy kurier nie przyjedzie po paczkę?

Zamówiony kurier nie przyjechał po paczkę? Jeśli po całodziennym oczekiwaniu na kuriera nie uda się nadać paczki, z pewnością może pojawić się niemała frustracja. Oczywiście, sytuacja, w której kurier po prostu się nie zjawia, nie powinna mieć miejsca, jednak awaryjnych okoliczności nie zawsze da się uniknąć. Co zrobić, aby odzyskać pieniądze i swój zmarnowany czas?


GlobKurier.pl

GlobKurier.pl to pełna oferta usług kurierskich. Współpracujemy z 50 firmami kurierskimi i dostarczamy przesyłki kurierskie do 192 krajów świata.


Konkretne miejsce i czas

Firmy kurierskie dostarczają i odbierają całą serię paczek w ciągu jednego dnia i zwykle nie dają możliwości ustalenia konkretnej godziny odbioru. Posługują się w zamian pewnymi ramami czasowymi, zwykle są to 4 godziny (np. od 12:00 do 16:00). Czas odbioru zależy od kilku czynników, przede wszystkim od godziny w której zostało złożone zamówienie, a także od kodu pocztowego. W większości przypadków, jeśli zamówienie zostanie złożone do godziny 11:00, to kurier może odebrać paczkę jeszcze tego samego dnia.

Pamiętaj, że zamówienie kuriera jest zawiązaniem umowy z przewoźnikiem.

Jednak istnieje ryzyko, że deklarowane ramy czasowe mogą ulec zmianie. Powodów dla których kurier nie odebrał przesyłki może być tak naprawdę wiele. Częstym powodem jest zbytnie obciążenie kierowców, szczególnie w okresie świątecznym. Duży ruch w magazynach czy na drogach może bezpośrednio wpłynąć na opóźnienie planowanej wizyty kuriera. Korki, złe warunki pogodowe również mogą wpłynąć na czas odbioru. Dostawy kurierskie to wzajemne zależności, tylko w ramach usług DPD Polska dostarczanych jest 3 miliony paczek dziennie. Na sukces dostawy pracuje 46000 pracowników i współpracownik i 18000 pojazdów we flocie. Przy tak ogromnym volumenie niektóre błędy są trudne do uniknięcia.

Kurier nie przyjechał – zwrot pieniędzy?

Warto zwrócić uwagę, że przewoźnicy nie składają gwarancji odbioru przesyłki w wyznaczonym terminie. Choć większość przesyłek jest odbierana zgodnie z wytycznymi klienta, biorąc pod uwagę inne czynniki, żadna z firm nie jest w stanie zapewnić 100% skuteczności.

Kurier nie przyjechał – co dalej?

Przed podjęciem jakichkolwiek kroków należy dokładnie sprawdzić skrzynkę odbiorczą. Zawsze zalecane jest dokładne przejrzenie folderu Spam. Warto upewnić się czy przewoźnik nie wysłał żadnego powiadomienia w sprawie odwołania wizyty kuriera. Większe firmy kurierskie są w stałym kontakcie z klientami i na bieżąco informują o wynikłych problemach za pośrednictwem wiadomości e-mail bądź SMS. Jeśli żadna wiadomość tego typu nie została wygenerowana warto sprawdzić status zamówienia za pośrednictwem kodu śledzenia.

Kod śledzenia generowany jest przy każdej rezerwacji usługi, oznacza to, że system rejestruje paczkę, zanim zostanie ona fizycznie odebrana przez kuriera. Zaloguj się do serwisu wybranego przewoźnika i sprawdź czy system informuje o nietypowych statusach. Jeśli zauważysz nieprawidłowości jak najszybciej skontaktuj się z firma odpowiadającą za realizację wysyłki.

https://www.globkurier.pl/oferta/wysylka-za-pobraniem/

Ustal nowy termin

Jeśli przesyłka nie zostanie odebrana należy zmienić termin dostawy, najczęściej klient może zmienić termin sam za pomocą systemu internetowego, w niektórych przypadkach konieczny jest bezpośredni kontakt z firmą. Jeśli jednak nie masz pewności warto zweryfikować status zlecenia i być może zmienić adres.

Sprawdź poprawność adresu

Logując się do systemu, sprawdź czy adres dostawy został wpisany poprawnie. Niepełny adres jest częstym powodem opóźnień i problemów z dostawą. Jeśli proponowany termin nie jest odpowiedni i koliduje z obowiązkami zawodowymi, możemy zmienić adres dostawy na biurowy. Gdy zdecydujesz się na spotkanie z kurierem w miejscu pracy, pamiętaj o podaniu dokładnej nazwy firmy i ewentualnych wskazówek, tak aby ułatwić kurierowi dotarcie na miejsce spotkania. Dodatkowe informacje możesz zawrzeć w sekcji “komentarz dla kuriera”.

 

Jeśli kurier nie zjawił się w wyznaczonym terminie, skontaktuj się z nami. Jako ważny partner biznesowy mamy szansę na szybkie osiągnięcie porozumienia z firmą kurierską. Przedstawiciele GlobKurier.pl służą pomocą w godzinach 8-17 pod numerem telefonu:

+(48) 22 300 16 21


Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 12% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl