Kilka sposobów na promocję sklepu internetowego – w co warto zainwestować?

online marketing

Źródło: depositphotos.com

W Internecie znajdziesz wiele poradników traktujących o marketingu, ale czy tak naprawdę wiesz, z czego możesz korzystać i co najbardziej Ci się opłaca? Spróbujmy uporządkować dane na temat promocji, które możesz wykorzystać w Twoim sklepie.

Po pierwsze: musisz zastanowić się, czy zdecydujesz się na współpracę z agencją reklamową czy raczej większość działań jesteś w stanie zlecić w swojej firmie. Podstawa to SEM i SEO, czyli mówiąc krótko działania podejmowane w wyszukiwarce Google, w formie płatnych reklam jak i naturalnego pozycjonowania.

Kolejnym tematem jest marketing automation, które możesz wdrożyć dzięki oprogramowaniom dostępnym na rynku. Wiąże się to z możliwością automatycznego tworzenia ofert, dzięki bieżącej kontroli i analizie zachowania klientów odwiedzających Twój sklep. Czyli system przygotowuje zestawienia, które później wykorzystuje do odpowiedniej segmentacji klientów. Dzięki temu w skrócie możesz między innymi wysyłać mailing spersonalizowany i w ogóle znacznie usprawnić komunikację posprzedażową. Mailing wysyłany do Twoich klientów to jeden z kluczowych elementów strategii marketingowej.

W ostatnim czasie bardzo „modne” stało się także współpracowanie z blogerami/vlogerami i nie jest to już kanał promocji trafiający tylko do młodego pokolenia konsumentów. Przy okazji taka współpraca jest jednym z lepszych pomysłów dla sprzedawców internetowych. Zwłaszcza jeśli nie posiadasz sklepu stacjonarnego i Twoi klienci z reguły nie mogą zobaczyć produktu przed zakupem. Z faktu, że blogerów i blogerek, działających w polskim Internecie jest obecnie cała masa, ciężko jednak wyłowić tych, w których warto zainwestować. Dlatego postawą jest wcześniejsze sprawdzenie zasięgów i wypracowanie takiej formy współpracy, aby bloger nie był nastawiony tylko i wyłącznie na otrzymywanie od Ciebie darmowych próbek produktów.

Jednocześnie zwróć uwagę na video marketing. Dzięki filmikom internetowym możesz wzbudzić naprawdę spore zainteresowanie Twoimi produktami, ale także zaangażować się w reklamy w serwisie YouTube. Póki co reklama ta nie wymaga jeszcze ponoszenia wielkich kosztów. Targetowanie grup odbiorców jest równie imponujące jak w przypadku Facebook’a, czyli możesz wybrać dane demograficzne, zainteresowania, wiek, płeć oraz wiele innych danych, które pomogą Ci odpowiednio zawęzić grupę odbiorców.