Koszty prowadzenia sklepu internetowego – jak je obniżyć?

Branża e-commerce nieustannie się rozwija, na co niemały wpływ ma trwająca pandemia Covid-19. Obecnie coraz większa liczba biznesów przenosi się do sieci a sklepów internetowych z miesiąca na miesiąc przybywa. Zanim jednak zdecydujesz się na prowadzenie własnego e-biznesu, powinieneś zorientować się, jak kształtują się koszty prowadzenia sklepu internetowego oraz jak sobie z nimi radzić. 

koszty prowadzenia sklepu internetowego

 

Skalowanie przychodów i obniżanie kosztów

Wzrost przychodów niewątpliwie jest jednym z kluczowych elementów każdego biznesu. Możesz także zwiększyć konkurencyjność swojego sklepu internetowego poprzez obniżenie kosztów prowadzenia działalności. W ten sposób będziesz mógł zaproponować klientowi lepszą cenę, co pozwoli Ci wyprzedzić szybko pojawiającą się konkurencję.

Oczywiście są rzeczy, na których w tego typu biznesie lepiej nie oszczędzać. Pamiętaj, że jakość Twoich produktów zawsze powinna być na możliwie jak najwyższym poziomie. Istnieje jednak kilka prostych zasad, które pozwolą Ci obniżyć koszty tak, aby Twoi klienci na tym nie ucierpieli. Gdzie zatem należy szukać oszczędności prowadząc sklep internetowy?

5 sposobów na obniżenie kosztów w sklepie internetowym

Koszty prowadzenia sklepu internetowego mogą na początku przerażać. Sztuką w biznesie jest nie tylko zwiększanie przychodów, ale także trzymanie ręki na pulsie jeśli chodzi o koszty. W każdym sklepie internetowym można wskazać 5 obszarów do optymalizacji kosztów. Zrozumienie tych elementów pozwoli stworzyć sklep, który będzie w stanie przetrwać na konkurencyjnym rynku.

koszty prowadzenia sklepu internetowegoOutsource

W e-commerce, jak w wielu biznesach dobrą decyzją jest outsourcing prostych i powtarzalnych czynności, w których nie posiadasz wysokich kompetencji. Przykładowo możesz samodzielnie koordynować pracę działu kadr i płac, jednak zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest oddelegowanie tej pracy na zewnątrz firmy. Dlaczego tak jest? Z dwóch prostych przyczyn. Po pierwsze nie będziesz musiał o tym myśleć, co pozwoli Ci przekierować uwagę na dalszy rozwój biznesu. Po drugie odejdą Ci koszty związane z chorobami i urlopami pracowników, a to oznacza oszczędności.

Dostawa

Rosnąca konkurencja wśród sklepów internetowych wymusza konieczność poszukiwania oszczędności w takim obszarze jak usługi kurierskie. W tym wypadku nie możesz pozwolić sobie na błąd. Klienci traktują koszt wysyłki jako całościowy koszt zamówienia, dlatego powinieneś maksymalnie zoptymalizować ten segment swojej działalności. Pamiętaj również, aby zapewnić kupującym odpowiedni wybór formy dostawy – podczas gdy jedni wolą dostać zamówiony towar pod same drzwi, inni z chęcią wybiorą się do Paczkomatu. Sprawdź dostępne w sieci rankingi kurierów, jak na przykład Globkurier ranking kurierów i porównaj dostępne oferty. Dobry i tani kurier jest podstawą każdego sklepu internetowego.

koszty prowadzenia sklepu internetowegoBiuro

Koszty prowadzenia sklepu internetowego obejmują także kwestie związane z eksploatowaniem biura. Obecnie najpopularniejsza forma pracy to praca zdalna, dlatego warto rozważyć jej wdrożenie na stałe w Twojej firmie. Lepszą inwestycją może być kurs zarządzania zdalną firmą lub współpraca ze specjalizującym się w tym mentorem, niż comiesięczne płacenie kilku tysięcy za wynajem biura. Takie podejście pozwoli Ci także wyłowić lepsze talenty z rynku pracy, ponieważ poszukując kandydatów nie będziesz musiał ograniczać się tylko do jednego miasta.

Platforma e-commerce

To serce Twojego biznesu, dlatego platforma na której stoi Twój sklep powinna być solidna i jednocześnie nie powinna generować dodatkowych kosztów. Kiedy Twój sklep zacznie się rozwijać nie może to oznaczać wzrostu stałych kosztów związanych z dokupieniem dodatkowego pakietu w platformie e-commerce. Szukając odpowiedniej dla siebie platformy zrób porządny research. Porównaj dostępne funkcjonalności, integrację i związane z nimi koszty. Jeśli ta część Twoich kosztów nie będzie odpowiednio zoptymalizowana, wówczas będzie Ci trudno dalej skalować biznes, ponieważ każdy wzrost przychodów będzie oznaczał również wzrost kosztów. Jest to sytuacja, która nie powinna mieć miejsca w biznesie opartym na sprzedaży produktów.

Reklama i promocja

Jeśli dopiero zaczynasz, to będziesz musiał zainwestować w reklamę płatną. Jest to normalna sytuacja i opłacalnie jest sięgnąć po możliwości jakie daje Google Ads czy Facebook Ads. Ważne jest, abyś również zainwestował w rozwój darmowych kanałów pozyskiwania klientów. Najlepiej jest skupić się na kilku z nich. Może to być rozwój organicznego konta na Facebooku, wzrost ruchu z Google czy rozbudowa konta na Instagramie. W różnych branżach zadziała lepiej jeden z wymienionych tutaj kanałów, dlatego wybierz coś, co sprawdzi się u Ciebie. Ważne jednak jest to, abyś po upływie około 6 miesięcy mógł pozyskiwać więcej klientów bez konieczności zwiększania budżetu reklamowego.

Plan i motywacja

Kalkulując zyski i przychody łatwo jest popaść w pracoholizm, ponieważ zawsze, w każdym biznesie, znajdą się elementy do usprawnienia. Podejdź do tego z głową. Najwięcej pracuj nad strategicznymi składowymi swojego biznesu, a kiedy to zrobisz pozwól sobie odpocząć. Optymalizacja kosztów jest ważna, ale dbanie o własną kondycję psychiczną jest jeszcze ważniejsze. Pamiętaj, że biegniesz maraton, a nie sprint. Tylko taka postawa pozwoli Ci osiągnąć długotrwałe i stabilne wyniki biznesowe. Postępuj zgodnie z obranym planem i nie przeciążaj się dodatkową pracą.

Chcesz założyć swój sklep internetowy, ale nie wiesz, jak się do tego zabrać? Zajrzyj tutaj: www.globkurier.pl/porady/sklepy-internetowe-jak-je-otworzyc/ – z pewnością znajdziesz wszelkie potrzebne informacje.

oferta dla sklepów internetowych

GlobKurier.pl

Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.


Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 12% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl