Cross border e-commerce w kilku krokach
Jak zacząć sprzedawać za granicę? E-commerce to dynamicznie rozwijający się biznes, dlatego, jeśli decydujesz się na handel transgraniczny, wyposaż się w aktualne i odpowiednie dane wyjściowe. Pierwszym krokiem do sukcesu Twojej międzynarodowej sprzedaży jest poznanie trendów zakupowych i obecnej sytuacji rynkowej. Warto zapoznać się również z ofertą cross border e-commerce w GlobKurier.pl, dzięki czemu znacznie usprawnisz wysyłkę za granicę, a proces nadania paczek nie będzie spędzał Ci snu z powiek. Merytoryczne przygotowanie pomoże zminimalizować ryzyko błędów, zatem zaczynamy!

Spis treści
Cross border e-commerce – analizuj dane!
Klienci w różnych krajach mogą mieć odmienne nawyki zakupowe. Niektóre towary sprzedają się lepiej w Internecie, a niektóre towary kupowane są wyłącznie lokalnie. Ponadto ludzie przypisują różne wartości danemu produktowi. Przed startem międzynarodowej przygody, zainwestuj czas w badania rynku. Ustalenie, czy potencjalni klienci w innych krajach kupią Twój produkt, jest pierwszym krokiem do podjęcia decyzji, czy cross border e-commerce będzie opłacalny finansowo. Dzięki mnóstwu danych rynkowych i konsumenckich dostępnych online nie trudno ocenić znaczenie rynku. Popyt na produkt zbadasz za pomocą wyszukiwarek i narzędzi monitorujących popularność fraz i słów kluczowych. Pomocnym, bezpłatnym narzędziem jest Google Trends, który zawiera listę popularnych tematów, wyszukiwań e-commerce kupujących i innych danych dla regionów geograficznych lub poszczególnych krajów.
Wybierz kraj, do którego chcesz wysyłać
Jeśli prowadzisz sprzedaż w Polsce, sprawdź kim są Twoi aktualni klienci i gdzie wysyłasz najwięcej. Podstawowe narzędzia analityczne pozwolą na śledzenie geolokalizacji osób odwiedzających Twoją witrynę. Być może warto zacząć tam, gdzie zapotrzebowanie jest widoczne. Na przykład, jeśli prowadzisz firmę z siedzibą w Polsce, ale widzisz duży ruch w swojej witrynie z Wielkiej Brytanii wykorzystaj rysujący się potencjał. W poradniku przygotowanym przez Izbę Gospodarki Elektronicznej podkreślany jest także duży potencjał naszego zachodniego sąsiada. Wedle danych cytowanych w publikacji, aż 34% Niemców robi zakupy online raz w tygodniu.

Nikolaj Schlickewitz, Legal & Projekt Manager w Setup.pl podkreśla wpływ pandemii na warunki rynkowe: Wszyscy sprzedawcy detaliczni – zarówno w Internecie, jak i poza nim – powinni w Niemczech być na bieżąco z trendami cyfryzacji. Nie chodzi tu tylko o oferowanie nowych usług, ale przede wszystkim o umożliwienie klientom dokonywania zakupów za pośrednictwem jak największej liczby kanałów.(…) Możliwości, jakie daje cyfryzacja są ogromne. Problem w tym, że niemieckie firmy są znacznie wolniejsze od np. polskich we wprowadzaniu nowych rozwiązań. Otwiera to tym samym drzwi dla dynamicznych i odważnych polskich przedsiębiorców! (źródło: N. Shlickewitz, Niemcy — jako rynek i jako kupujący, [w] Cross-border e-commerce Poradnik 2020, s.15.).
Cross border e-commerce – sprawdź swoją konkurencję
Odważni przedsiębiorcy z pewnością mogą wykorzystać szansę. Powinni jednak zoptymalizować swoje wejście na rynek w oparciu o badania przeprowadzone na temat cen i kanałów komunikacji na ich transgranicznym rynku docelowym. Oferowanie unikalnego produktu nie jest gwarancją sprzedaży. Dogłębne badanie popytu lokalnego pomaga przygotować się do konkurowania z dostawcami w kraju docelowym. Dane konkurencji, w połączeniu ze spostrzeżeniami na temat trendów zakupowych i zwyczajów klientów pomogą ułożyć strategię. Ponadto niektóre praktyki komunikacyjne i kulturowe mogą ograniczać Twoją działalność w obcym kraju. Na przykład, przyjmuje się, że w Azji ludzie wolą media społecznościowe do komunikowania się z markami. Preferencje są różne, dlatego wybranie jednego rynku testowego i planowanie ekspansji małymi krokami może być bardzo trafne.
Testuj przy niewielkich nakładach finansowych
Zamiast próbować sprzedawać wszędzie na raz, warto przeanalizować, który produkt będzie pasował do danego rynku. Badanie UPS wykazało, że 96% globalnych kupujących online co najmniej raz dokonało zakupów na platformach handlowych. To sprawia, że globalne platformy e-commerce, takie jak Amazon, eBay, Alibaba czy Etsy, są oczywistym wyborem i skrótem pozwalającym na oszczędzanie funduszy.
Oprócz oferowania sprzedawcom detalicznym dostępu do dużej liczby potencjalnych klientów dają nowicjuszom przedsmak tego, jak wygląda sprzedaż na konkretnym rynku, bez konieczności inwestowania we własne strony na zagranicznych domenach. Dzięki takim platformom możesz sprawdzić:
- wytyczne handlowe,
- kulturę,
- klimat biznesowy,
- konkurencję na rynkach kraju docelowego.
W planowaniu wysyłek za granicę możesz wspierać się także Międzynarodowym Centrum Logistycznym GlobKurier.pl. Chcesz znaleźć więcej informacji na ten temat? Przeczytaj, dlaczego powinieneś skorzystać z usługi Cross Border GlobKurier.pl
Cross border e-commerce – zadbaj o sprawną wysyłkę paczek
Wysyłka towaru za granicę to jedno z największych wyzwań cross border e-commerce. Wymaga głębokiej wiedzy na temat zgodności handlowej, transgranicznej odprawy celnej, zasad importu i eksportu, zmiennych stawek podatkowych i nie tylko. Utrzymanie odpowiedniej strategii e-commerce oznacza przestrzeganie szczegółowych przepisów każdego z krajów docelowych. Uważaj na kwestie podatkowe związane z wysyłką.

W niektórych krajach odbierane przedmioty mogą być przetrzymywane w urzędzie celnym, dopóki klient nie zapłaci obowiązującego podatku VAT. Aby sprzedawać produkty za granicą, musisz zrozumieć wymagania importowe i ich zastosowanie do Twoich produktów, po to, by być transparentnym w komunikacji do klientów. Pamiętaj o wewnętrznych regulacjach i produktach wykluczonych z transportu. Wiele krajów nie zezwala na wysyłanie określonych towarów w ich granicach. Obejmuje to kraj pochodzenia produktu końcowego oraz materiały, z których produkt został wykonany.
Sprawdź:
- Co można wysłać w paczce do Niemiec?
- Czego nie można wysłać do Australii?
- Co można wysłać w paczce do USA?
Cross border w ofercie GlobKurier.pl
GlobKurier.pl to kilkanaście lat doświadczenia logistycznego. Wysyłki międzynarodowe obejmują ponad 190 krajów, w ramach usług realizowanych przez ponad 50 firm kurierskich w tym pionierów branży takich jak: DHL, DPD, FedEx, TNT czy InPost. Dostarczamy paczki drogą lądową, morską i lotniczą. Współpracujemy z polskimi przedsiębiorcami w różnej skali. Zapewniamy możliwość zbiorczego generowania listów przewozowych, system monitoringu paczek i integracje między innymi z: Allegro, eBay, PrestaShop czy WooCommerce. Jesteśmy partnerem logistycznym w pełnym wymiarze, dzielimy się swoim doświadczeniem w obsłudze przesyłek międzynarodowych i wspieramy polskich przedsiębiorców w rozpoczęciu sprzedaży za granicę. Załóż darmowe konto i prześledź wszystkie możliwości!


GlobKurier.pl
Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.
Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce
Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl
