Cross Border dlaczego powinieneś skorzystać z oferty?

Otwarcie własnej firmy, sklepu online czy kolejnego sektora, to kroki milowe w karierze sprzedawcy. W podobny sposób możemy patrzeć na wyzwanie, jakim jest zrealizowanie pierwszej sprzedaży i wysyłki transgranicznej. Wymiana handlowa, w której sprzedawca i kupujący znajdują się w różnych krajach, a często nawet na różnych kontynentach to próba sił i jednocześnie otwarcie kolejnego etapu w rozwoju firmy. Jeszcze do niedawna transakcje tego typu były zarezerwowane wyłącznie dla największych graczy. W ostatnich latach obserwujemy wzrost przewozów transgranicznych, co z kolei stwarza ogromne możliwości internacjonalizacji także dla polskich firm każdej wielkości. 

cross border sklep międzynarodowy

Pomimo możliwości i potencjalnych zysków, perspektywa organizacji dostaw transgranicznych jest dla wielu zniechęcająca. Zastanawiasz się jak przygotować się do działań cross border? Przeczytaj, o czym powinni pamiętać polscy przedsiębiorcy, którzy budują międzynarodowy sklep internetowy i myślą o handlu transgranicznym. 

Czym jest cross border e-commerce? To proces sprzedaży produktów za pośrednictwem witryny e-commerce kupującym za granicą. W takim modelu produkty są sprzedawane na rynkach innych niż rodzime za pośrednictwem sprzedaży i marketingu online. 
Możesz być tradycyjnym sklepem stacjonarnym lub firmą działającą wyłącznie online – ważne jest, że docierasz do międzynarodowych klientów na rynkach międzynarodowych. 

Globalny trend

Transgraniczna wymiana towarów przez granicę jest obecna w handlu od zawsze, ale ostatnie lata przyniosły wręcz masowość tego zjawiska. W 2020 r. konsumenci amerykańscy kupili przez Internet towary detaliczne o wartości około 795 miliardów dolarów. Na zakupy transgraniczne wydano 270,1 miliarda dolarów, co stanowi aż 34% całości. Według raportu Zion Research, do 2027 roku całkowita wartość światowego transgranicznego e-commerce osiągnie ponad 4 biliony dolarów. Chiny nadal przodują na światowym rynku e-commerce, z całkowitą sprzedażą online poniżej 2,8 biliona dolarów. Ten kraj ma również największą liczbę nabywców cyfrowych na świecie, z 792,5 milionami, co stanowi 33,3% globalnej liczby (źródło: shopify.com). Jak na tle handlowych gigantów prezentuje się Polska? 

Cross border Polska

Portal brief.pl powołując się na dane platformy Selly podaje, że w naszym kraju liczba transakcji zagranicznych także rośnie. ”Porównując pierwszy kwartał 2021 do analogicznego okresu sprzed roku, wynika, że liczba zamówień spoza Polski wzrosła o 69%, a ogólna wartość zamówień o 54%”. (źródło: brief.pl Handel transgraniczny polskiego e-commerce). Oznacza to, że polscy konsumenci utrzymują się w globalnym trendzie i zmieniają swoje zakupowe preferencje. Jak w tej rzeczywistości odnajdują się rodzimi sprzedawcy? Analizy pokazują, że Polacy są ostrożni w rozpoczynaniu międzynarodowej ekspansji handlowej. Jeszcze w 2019 roku tylko 4% wszystkich sklepów e-commerce wysyłała towar za granicę. Aktualnie dane Eurostat pokazują, że w kontekście cross border Polska okupuje dolne pozycje, zajmując piąte miejsce od końca na liście krajów europejskich. 

Przyszłość cross border w Polsce

Co stanowi przeszkodę? Często niska świadomość przedsiębiorców, skomplikowane procedury prawne, koszty czy brak kapitału na działania reklamowe. Czy jednak sprzedaż cross border wymaga witryn sklepowych dla każdej lokalizacji, tworzenia międzynarodowych magazynów czy realizacji zamówień w danym języku? Nie zawsze. Przed znaczącymi inwestycjami warto postawić na badanie i weryfikację. Jednym z najprostszych sposobów rozpoczęcia testowania nowych rynków jest nadanie priorytetu reklamie online lub mediom społecznościowym za granicą. Wymaga to międzynarodowego podejścia do Google Ads, działań na portalach społecznościowych Facebooku i Instagramie poprzez kierowanie geograficzne. Promowanie treści społecznościowych i reklam online w innych krajach, to pierwszy krok, który pozwoli na śledzenie zaangażowania i przetestowania opłacalności. 

Przeczytaj: jak rozpocząć wysyłkę na kraje zagraniczne? 

Szacuje się, że w 2021 r. będzie 2,14 miliarda globalnych kupujących online.To wielu potencjalnych klientów. W rzeczywistości, przy oczekiwanej globalnej populacji 7,87 miliarda ludzi,  około 27,2 procent światowej populacji robi zakupy online. (źródło: oberlo.com) 

Cross border wysyłka kurierem 

przesyłki międzynarodowe cross border

Kluczowym czynnikiem sukcesu Twojego transgranicznego planu e-commerce będzie zapewnienie szczelnej międzynarodowej strategii logistyki. Zdajemy sobie sprawę, że łatwiej to powiedzieć niż zrobić, nie tylko dlatego, że transgraniczna dostawa paczek ma o wiele więcej newralgicznych punktów niż usługi krajowe: długie dystanse, odprawy celne, transport frachtem morskim bądź lotniczym, kwestie językowe, kilku podwykonawców w łańcuchu dostawy… Do tak skomplikowanego procesu, potrzebny jest skuteczny partner logistyczny. Przy działaniach transgranicznych, musisz znaleźć firmę z udokumentowanym doświadczeniem i infrastrukturą gwarantującą bezpieczny przewóz towarów. Właściwy dostawca zapewni technologię monitorowania i śledzenia, certyfikowanych kierowców, konserwację floty, planowanie bezpiecznych tras i ubezpieczenie i odpowiedzialności za ładunek.  

Dlaczego GlobKurier.pl? 
Wysyłamy przesyłki do ponad 190 krajów. Działamy jako profesjonalny partner logistyczny od ponad 10 lat, obsługując przesyłki paczek, palet i dłużyc. Zapewniamy integracje z 15 platformami sprzedażowymi. Działamy kompleksowo, proponujemy transport drogowy, morski, lotniczy. 
Wysyłaj przesyłki kurierskie nawet 70% taniej! Załóż darmowe konto 

Cross border usługa GlobKurier.pl

W kontekście wysyłki transgranicznej masz wybór między krajowymi usługami pocztowymi lub różnymi lokalnymi europejskimi przewoźnikami ostatniej mili. W związku z tym nie musisz blokować wszystkich wolumenów przesyłek u jednego (krajowego) dostawcy usług, ale zamiast tego wybrać, z kim chcesz współpracować w przypadku ekspansji na inne kraje.

Korzystając z Międzynarodowego Centrum Logistycznego GlobKurier.pl, tak naprawdę współpracujesz z wieloma przewoźnikami. W sieci partnerskiej GlobKurier jest ponad 50 przewoźników. Przesyłkę zbiorczą odbiera dowolny kurier i transportuje do Centrum Logistycznego. Dzięki takiemu rozwiązaniu nie jesteś uzależniony od jednego przewoźnika. Współpracujesz z DHL, FedEx czy DPD jednocześnie. Podejście z udziałem wielu przewoźników pozwoli również porównać wydajność różnych przewoźników i zapewni elastyczność w przenoszeniu wolumenu z jednego dostawcy usług do drugiego, w bardzo krótkim czasie. W szczycie sezonu poleganie na jednym przewoźniku wydaje się bardzo ryzykowne, z GlobKurier.pl masz większą elastyczność. 

Działasz międzynarodowo? 

Inteligentne marki międzynarodowe radykalnie zmienią swoje modele operacyjne i staną się bardziej zwinne i elastyczniejsze podczas radzenia sobie z globalnym boomem e-commersowym. Wiele marek działa na rzecz uwolnienia swoich łańcuchów dostaw i wykorzystuje technologie, które automatyzują operacje, aby podejmować lepsze decyzje biznesowe w zakresie handlu transgranicznego. Usługa cross border w GlobKurier.pl realizuje ten nurt, sprawdź, jak możesz usprawnić swoje działania, nawet z perspektywy mniejszego przedsiębiorstwa. Wysyłasz minimum 250 paczek miesięcznie? Ta oferta jest dla Ciebie! 

Przesyłki międzynarodowe cross border 

Załóż konto i zamów kuriera
Uber Connect

GlobKurier.pl

Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.


Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie dla_czytelnikow.png