Opis produktów w platformie ecommerce

Prowadzisz sklep internetowy i chciałbyś przebić się przez gąszcz konkurencji, ale nie masz pojęcia, jak sprawić, żeby Twoja strona wyświetlała się wyżej w wynikach wyszukiwania? Twoim problemem może być założenie, że wystarczy zaciągnąć listę produktów wraz z cenami i opisami od producenta. Niestety tak robi wielu, a platformy, które były szybsze, w oczach wyszukiwarki będą wyglądać na bardziej wiarygodne. Ty jesteś tylko kolejną kopią.

Dlaczego potrzebujesz unikalnych opisów produktów?

Wyobraź sobie, że szukasz na Allegro czy eBay obiektywu do aparatu. Otwierasz odpowiednią kategorię i sortujesz wyniki po cenie. Twoim oczom ukazuje się lista kilkunastu ofert z takimi samymi cenami, tytułami, opisami oraz zdjęciami. Z tym, że pierwsze trzy sklepy mają znacznik Super Sprzedawcy, reszta zaś ma na swoim koncie ledwie kilka sprzedanych egzemplarzy. Zakładam, że widząc dokładnie te same tytuły i zdjęcia wybierzesz obiektyw oferowany przez któryś z pierwszych trzech sklepów. Dlaczego? Po pierwsze, bo inni ludzie coś u nich kupili, po drugie, bo nie warto przechodzić na drugą stronę, skoro już na pierwszej znalazłeś coś, czego szukasz.

opis produktó Łukasz Migura

Podobnie jest z wyszukiwarką Google. Najwyżej powinien być producent, a jeśli prowadzi on sprzedaż detaliczną, wszystkie platformy, które także oferują ten sam produkt mogą mieć problem z przeskoczeniem jego strony. Potem pojawią się porównywarki cen i sklepy z oryginalnym opisem tego produktu. Kolejne pozycje zajmować zaś będą sklepy, które opisują dany towar tak, jak producent. Wtórnie, kopiując wszystko jak leci. Dla wyszukiwarki, podobnie jak dla Ciebie, taka oferta nie jest interesująca. Oczywiście Google wyświetli ją w swoich wynikach, ale nie licz, że ktoś odwiedzi Twoją platformę z drugiej czy nawet trzeciej strony wyników.

Jak podnieść pozycję sklepu internetowego dla danego produktu?

Potrzebujesz oryginalnego tytułu i opisu. To podstawa, której nie przeskoczysz. Google wyświetlając propozycje stron dla danego zapytania — słowa kluczowego — analizuje kilkaset różnych czynników. Jednym z najważniejszych jest treść znajdująca się na stronie. Jeśli crawler wyszukiwarki — robot, przeglądający sieć — znajdzie u Ciebie opis, który widział już wcześniej, nie licz na wysoką pozycję.

Przez treść na stronie rozumiem tutaj tytuł i opis SEO, który wyświetla się w Google’u, cały tekst widoczny dla użytkownika, zdjęcia i ich opisy alternatywne, filmy, komentarze oraz wdrożone dodatkowe rozwiązania jak mikrodane. Tytuł i opis oczywiście musi w sobie zawierać nazwę produktu. Powinny być one jednak tak skonstruowane, żeby wyświetlały się również na szersze zapytania. Jeśli sprzedajesz wentylator, oprócz jego nazwy i nazwy producenta, zawrzyj w opisie słowa jak najcichszy wentylator na rynku, wstaw tam jego moc. To samo musi znaleźć się w opisie SEO. Pamiętaj też, że tytuł nie może przekroczyć 65 znaków, opis zaś nie może być dłuższy niż 155 znaków. Tyle wyświetla się w wynikach wyszukiwania. Google czasem pokaże dłuższy opis, najczęściej jest to jednak efekt prowadzonych przez nich eksperymentów.

W treści widocznej na stronie zawrzyj słowo kluczowe. Nie zapomnij go wytłuścić przy pomocy tagu < strong >. W ten sposób mówisz robotom Google’a, że dana fraza jest istotna dla tej podstrony Twojego sklepu. Tekstu powinno być sporo, co najmniej 2500 znaków ze spacjami. Nie zapomnij o śródtytułach, koniecznie oznaczonych jako < H2 > i < H3 >. W śródtytułach także znaleźć musi się słowo kluczowe. To samo dotyczy opisu alternatywnego zdjęcia.

Jeśli system Twojego sklepu sam tworzy nagłówki np. nad sekcją komentarzy, zadbaj o to, żeby jego konstrukcja wyglądała np. w następujący sposób: Komentarze dotyczące < nazwa produktu >. W ten sposób dodasz automatycznie kolejne słowo kluczowe do treści strony.

Możesz też wyświetlić pod opisem listę podobnych produktów. W ich nazwach także powinno pojawić się istotne dla Ciebie słowo.

Opis produktów Łukasz Migura

Od czego zacząć poprawę opisów w sklepie internetowym?

Na początku przeanalizuj potencjalny ruch, jaki możesz zyskać poprawiając strony poszczególnych produktów. Nie wszystko da się zrobić na raz, dlatego skup się na stronach, które mogą sprzedawać. Dla wybranych podstron należy przeanalizować konkurencję i zrobić research słów kluczowych, tak by pozyskiwać ruch na zapytania szersze, niż tylko nazwa towaru czy producenta.

Dalej należałoby stworzyć unikalny opis, który nie pojawia się na stronach konkurencji. Trzeba go wspomóc zdjęciami, przedzielić śródtytułami. Tekst ten powinien w merytoryczny sposób wyczerpać temat. Nie warto jednak lać wody. Wszystko rozbija się o umiejętność opowiedzenia o danym produkcie w atrakcyjny sposób.

Jako właściciel platformy ecommerce możesz to zrobić samemu. Możesz też zatrudnić kogoś do przeprowadzenia odpowiedniego audytu, który pozwoli na ustalenie, które podstrony mogą zwiększyć ruch organiczny. Będziesz też potrzebować kogoś do stworzenia odpowiednich opisów produktów, a jeśli pójdziesz o krok dalej, także opisów kategorii. Jeśli chcesz, możesz na ten przykład odwiedzić moją stronę: https://contentowy.ninja. Oferuję usługi z zakresu audytu SEO stron oraz copywrittingu. Dzięki mojej pomocy będziesz w stanie pokonać konkurencję i przeskoczyć wszystkie te strony, które także kopiują opisy ze strony producenta.

 

Opis produktw Łukasz Migura contentowy.ninja

Łukasz Migura

Założyciel i Specjalista ds. SEO w firmie Contentowy Ninja

 

 

contentowy.nija GlobKurier.pl