Jak działa GlobKurier.pl

GlobKurier.pl pośredniczy pomiędzy kurierem a Klientem (bezpośrednio zamawiającym usługę). Całość obsługi nadania jest wykonywana przez GlobKurier.

Siedziba GlobKurier.pl znajduje się w Katowicach 40-226, przy ul. Bogucickiej 7

Założenie konta w GlobKurier.pl jest bezpłatne! Potrzebujesz tylko adresu e-mail i numeru telefonu. Kliknij w przycisk znajdujący się na górze witryny i dołącz do społeczności GlobKurier! Więcej informacji znajdziesz tutaj

Założenie konta w GlobKurier otwiera wiele nowych możliwości zarówno dla klientów Indywidualnych, jak i użytkowników kont firmowych. Sprawdź, co zyskasz i zarejestruj się już dziś!

Wejdź w zakładkę logowanie, która znajduje się na górze strony obok rejestracji. Wpisz odpowiednie dane i ciesz się z możliwości, jakie gwarantuje Ci posiadanie konta na GlobKurier.pl

Kliknij przypomnij hasło i podaj nam swój e-mail, a nowe hasło wyślemy na ten adres.

Potwierdzenie złożenia zamówienia zostanie wysłane na wskazany adres e-mail. Dodatkowo u zarejestrowanych użytkowników będzie ono widoczne w zakładce -> Status zamówienia.

Prosimy o zwrócenie uwagi na poprawność danych adresowych wpisywanych do systemu:

• W polu Ulica należy wpisywać tylko nazwę ulicy bez skrótu czy pełnego słowa tj. ul./ ulica, Al/Aleja, Pl./Plac itd.

• W przypadku adresów, w których występują dwie miejscowości (jedna faktyczna, druga przypisana jako poczta), należy używać tylko faktycznej miejscowości, a nie tej opisującej pocztę np.:

Pełen adres: Sady, ul. Za Motelem 2c , 62-080 Tarnowo Podgórne

Sposób zapisu:
ulica: Za Motelem
numer: 2c
Kod pocztowy: 62-080
Miasto: Sady

Informacje o Przesyłce

U góry paczki naklej etykietę/list przewozowy wygenerowany zgodnie ze złożonym zleceniem (otrzymasz go na e-mail po zaksięgowaniu wpłaty na rachunku bankowym lub możesz pobrać go ze swojego Panelu Klienta). Jeśli to konieczne naklej oznaczenia np. 

„GÓRA/DÓŁ”, 

„UWAGA! NST”, 

„SZKŁO/KRUCHE” 

Pamiętaj! Taka przesyłka jest traktowana jako NIESTANDARDOWA z uwagi na ręczne sortowanie. Pamiętaj o usunięciu wszelkich starych etykiet/oznaczeń.

Serwis Globkurier daje możliwość śledzenia paczek. Klienci mogą sprawdzić, kiedy przesyłka została zarejestrowana, trafiła do transportu, dostarczono ją do magazynu i kiedy otrzymał ją odbiorca. Takie rozwiązanie ma sporo zalet – funkcja śledzenia paczki jest gwarantem bezpieczeństwa. Klient doskonale wie, na którym etapie zatrzymała się realizacja jego zamówienia. Status przesyłki możesz sprawdzić tutaj, wpisując numer GK.

Sposób obliczania kosztów przesyłki: Cena netto za przesyłkę + opłata paliwowa* + usługi dodatkowe + VAT

Aktualne stawki opłat paliwowych znajdziesz tutaj

Możesz samodzielnie anulować zlecenie nie opłacone ze swojego Panelu klienta. Pozostawić zgłoszenie lub napisać maila na kontakt@globkurier.pl

Szczegółowy wykaz przedmiotów, istot żywych oraz innych, których przesyłanie jest zabronione, znajdziesz tutaj.

Podział towarów wykluczonych z transportu dla danych przewoźników:

-> DPD

-> UPS

-> GEIS

-> INPOST

-> FEDEX

-> DHL

-> TNT

-> GLS

-> PACZKA W  RUCHU

-> X-PRESS

Ogólne założenia określają przesyłkę niestandardową jako paczkę o nieregularnych, cylindrycznych kształtach.

Tego typu pakunek może składać się z wielu części, posiadać wystające elementy lub przekraczać standardowy rozmiar.

W zależności od Przewoźnika – definicja elementu niestandardowego brzmi różnie.

Wszystkie ważne informacje na ten temat znajdziesz tutaj

Maksymalna waga wysyłanej paczki wynosi 1200 kg [paleta], natomiast maksymalna długość paczki dłużycowej wynosi 6,20 m.

Wymiary zależą od Przewoźnika.

Pozostałe transporty wyceniamy indywidualnie

Niektórzy przewoźnicy mają możliwość zmiany godzin odbioru przesyłki, jednak zależy to od lokalizacji.

Bardzo prosimy o kontakt mailowy w celu zweryfikowania możliwości – kontakt@globkurier.pl

W celu unikania kosztów związanych z przeadresowaniem przesyłki najlepiej anulować zlecenie i złożyć nowe z poprawnymi danymi.

Jak zapakować przesyłkę

Sposób pakowania powinien być dostosowany zarówno do rozmiarów, jak i zawartości przesyłki. Skorzystaj z naszych wskazówek:

1. Wybierz odpowiednio wytrzymałe pudełko – najlepsze rozwiązanie to nowe pudełko z tektury falistej.

2. Zabezpiecz zawartość paczki – owiń wszystkie przedmioty folią bąbelkową oraz wypełnij paczkę np. pianką, styropianem, pogniecionym papierem tak, aby zawartość przesyłki nie stykała się bezpośrednio z wnętrzem pudełka

3. Zaklej paczkę – użyj taśmy. W przypadku palety – zabezpiecz, by paleta z towarem tworzyła jedną spójną całość – użyj foli stretch/pasków mocujących.

4. Prawidłowo oznacz przesyłkę

Przewożenie roweru nie należy do najłatwiejszych zadań. Jeśli sprzęt nie jest w ruchu, może zostać łatwo uszkodzony. Z tego powodu transport rowerów musi być zawsze bardzo dobrze przemyślany. Urządzenie jest nieporęczne, ciężkie i łatwo je zniszczyć. Wystarczy jeden niefortunny ruch, żeby rower upadł i nadawał się do naprawy. Przeczytaj nasz poradnik i dowiedz się, w jaki sposób zabezpieczać sprzęty przed podróżą.

Wózki dziecięce nie mają standardowych, regularnych wymiarów, dlatego ich spakowanie może przysporzyć sporo problemów. 

  • znajdź odpowiednio mocny i duży karton. Pamiętaj, że pudełko nie może być w żaden sposób uszkodzone. Najlepiej, jeśli ma kształt prostopadłościanu. Karton nie może przekroczyć norm wymiarów ustalanych przez firmę kurierską. Zdrap z pudła wszelkie etykiety, naklejki i oznaczenia;
  • nie wyginaj kartonu tak, żeby dopasował się do wózka! Zapobiec przemieszczaniu się sprzętu można poprzez zastosowanie właściwego wypełnienia (gazety, styropian, folia bąbelkowa). Nie można jednak manipulować kształtem kartonu, ponieważ straci swoje właściwości;
  • przygotuj drugie pudełko na mniejsze części. Demontaż niektórych elementów to doskonały sposób na zmniejszenie objętości wózka. Pudełeczko lub worek z takimi częściami umieszczamy w środku dużego kartonu, razem z wózkiem;
  • zadbaj o to, by opakowanie miało regularny kształt. Z pudełka nie mogą wystawać: rączki, kółka, uchwyty itd.;
  • żeby zamortyzować wózek, owiń go w folię bąbelkową;
  • karton zabezpiecz owijając go taśmą.

Nie zapomnij o naklejeniu na paczkę listu przewozowego!

Ogólne zasady, które dotyczą wszelkich przewozów z oponami i kołami samochodowymi. Można do nich zaliczyć następujące reguły:

– opony i felgi muszą być czyste;

– użyte opakowanie musi być dobrze zabezpieczone (koło nie może się wysunąć podczas jazdy);

– duże i ciężkie koła lub same opony należy pakować na palecie;

Każda firma kurierska posiada swoje instrukcje obejmujące sposoby prawidłowego pakowania opon i kół samochodowych. Metody te różnią się między sobą. Wytyczne wynikają przede wszystkim z wewnętrznych ustaleń konkretnej firmy. Klienci powinni wiedzieć jedno – przed wysyłką paczki należy zawsze sprawdzić regulamin i instrukcje podawane na głównej stronie przewoźnika. To pozwoli uniknąć nieporozumień.

Spakowanie drabiny do transportu wykonanego przez kuriera nie jest proste. Po pierwsze przesyłka tego rodzaju jest niestandardowa – jej nadanie może się więc wiązać z pewnymi problemami i dodatkowymi kosztami. Ponadto drabina jest dosyć delikatną konstrukcją. Należy ją zabezpieczać z dużą uwagą, żeby podczas transportu nie doszło do żadnych odkształceń. Sprawdź szczegóły tutaj

Pakowane części samochodowe muszą być pozbawione zabrudzeń (smar, paliwo, olej) i odpowiednio zabezpieczone. Właściwie postępowanie pozwala uniknąć uszkodzeń zarówno samych części, jak również innych przesyłek. Ochroń brzegi dodatkowym materiałem – możesz użyć kawałków kartonu lub styropianu, całość owiń folią. W przypadku bardzo ciężkich elementów skorzystaj z przesyłki na palecie. Zasady odpowiedniego pakowania części samochodowych mogą różnić się w zależności od wybranego przewoźnika. Jeżeli masz wątpliwości jak je zapakować, skorzystaj z ich poradników.

Pamiętaj! Przewoźnicy DPD i FedEx nie przewożą części samochodowych! 

Zadbaj o odpowiednie zabezpieczenie części narażonych na uszkodzenia mechaniczne podczas transportu. Zapakuj całość w pudło o w miarę regularnym kształcie. Jeżeli masz wątpliwości jak to zrobić, znajdź dodatkowe informacje na stronie wybranego przewoźnika.

Zwróć uwagę przede wszystkim na wymiary i wagę paczki. Dokładnie oszacuj wartości, by uniknąć dodatkowych opłat. Wszystkie obszary narażone w większym stopniu na uszkodzenia podczas transportu solidnie zabezpiecz.

Wielkogabarytowe i ciężkie sprzęty AGD muszą być każdorazowo przewożone na palecie. Globkurier nie zapewnia palet oraz materiałów do opakowania towaru, dlatego nadawca jest zobowiązany do odpowiedniego przygotowania przesyłki.

Organizujemy wysyłki palet w kraju i za granicą! Paleta to płaska, zwykle drewniana konstrukcja, która służy do transportu towarów. Stosuje się ją przy przewozie dużej ilości mniejszych opakowań. Palety stanowią podłoże, na którym można ustawiać paczki w różnych rozmiarach. Ich konstrukcja pozwala na szybkie podnoszenie za pomocą wózków widłowych. Więcej informacji na temat zasad wysyłania palet znajdziesz tutaj

Klient we własnym zakresie opakowuje paczkę zgodnie z wymaganiami Przewoźnika. Globkurier nie zapewnia palet oraz materiałów do opakowania przesyłki. Można zgłosić zapotrzebowanie na koperty lub foliopaki – wtedy przesyłamy materiały na adres zleceniodawcy.

Pamiętaj, że po stronie wysyłającego leży odpowiedzialność za dobór prawidłowej palety oraz właściwe zapakowanie i zabezpieczenie towaru. Przedmioty, które umieszczane są na palecie powinny znajdować się w pozycji zapewniającej optymalną stabilność oraz nie wystawać poza krawędzie palety. Całość należy dokładnie zabezpieczyć folią rozciągliwą lub termokurczliwą. Nie powinno się owijać folią palet, których wilgotność przekracza 22%, gdyż może to spowodować zawilgocenie towaru, rozwój pleśni i zniszczenie przesyłki. Dodatkowo warto zabezpieczyć ładunek przed przemieszczaniem się przy pomocy pasów mocujących lub odciągników.

1. Rozmiar:

• Euro 120 x80

• Półpalety 60×80

• Przemysłowe 120×100

• Inne 120×120

2. Waga:

• Do 1200kg

Jak zamówić kuriera ?

Zamawianie kuriera jest niezwykle proste. Po określeniu wymiarów przesyłki i wpisania ich do wyszukiwarki system wygeneruje dla Ciebie listę rekomendowanych kurierów. Jak tylko wybierzesz optymalnego kuriera dla swojego nadania, przejdziesz do procesu zamówienia usługi kurierskiej, gdzie zostaniesz poproszony o określenie zawartości przesyłki i wybranie — jeśli taka jest Twoja potrzeba — opcji dodatkowych. Zobacz więcej informacji.

Nasi Klienci mogą wybierać spośród opcji dodatkowych jak doręczenie terminowe do określonej godziny lub lokalnie nawet tego samego dnia (tzw. doręczenie SameDay). Dodatkowo możesz ustalić preferowany czas nadania, jeśli chcesz, aby przesyłka była odebrana w konkretnym terminie. Jeżeli masz firmę która nadaje codziennie ponad 10 przesyłek, określ stałe godziny odbiorów dla optymalizacji czasu dostawy.

Pracownicy firm kurierskich standardowo pracują w godzinach od 8 do 18. Trzeba jednak uwzględnić to, że rano muszą zebrać zamówienia oraz ułożyć sobie plan trasy. Z tego powodu najwcześniejsza godzina, w jakiej można spodziewać się kuriera to 9 rano. W większości przypadków odbiór przesyłki od Klienta realizowany jest w godzinach południowych bądź popołudniowych. 

Niektórzy przewoźnicy przy składaniu zamówienia dają możliwość ustalenia daty, a także minimum 4-godzinnego przedziału czasowego, w jakim kurier zjawi się u Państwa po przesyłkę.

W wybranym przy składaniu zamówienia przedziale godzinowym pod wskazanym adresem powinna znajdować się osoba, która może przekazać przesyłkę kurierowi. W nagłych przypadkach, gdy nadawca musiał opuścić podany w zamówieniu adres, wskazane jest by miał przy sobie włączony telefon. Kurier nie zastając nikogo pod wskazanym adresem, może próbować skontaktować się z nadawcą. Kurierom również zależy na tym, by przesyłka została terminowo odebrana. 

Pamiętaj! W przypadku nieobecności prosimy niezwłocznie o informacje do BOK GlobKurier na adres mailowy kontakt@globkurier.pl. Kurier może naliczyć dodatkową opłatę za pusty podjazd.

Kurier nie ma w obowiązku kontaktu przed odbiorem przesyłki. Jeżeli jednak kurier nie zastanie nikogo pod wskazanym adresem, może próbować się skontaktować z nadawcą/odbiorcą. Kurierom również zależy na tym, by przesyłka została terminowo odebrana.

Niestety nie przyjmujemy zleceń telefonicznie, ale Nasze Biuro Obsługi Klienta chętnie pomoże w przy składaniu takiego zamówienia.  

Zapraszamy zatem do kontaktu telefonicznego : +(48) 22 300 16 21

Nie każdy przewoźnik udostępnia numery telefonów kuriera. W celu weryfikacji tej informacji należy skontaktować z działem BOK.

kontakt@globkurier.pl. 

Tak, należy wydrukować stosowne dokumenty przewozowe, bez których kurier nie może odebrać od nas paczki. Z przygotowania dokumentów przewozowych zwalnia nas opcja: kurier z wydrukowaną etykietą, którą możesz wybrać podczas nadawania przesyłki.

List przewozowy to dokument, na podstawie którego Przewoźnik wykonuje zlecenie doręczenia przesyłki do odbiorcy. List przewozowy potwierdza zawarcie umowy na wykonanie usługi kurierskiej. Nadawca jest zobowiązany do wydrukowania powyżej opisanego listu i przekazania kurierowi odbierającemu przesyłkę / naklejenia go na paczkę. List przewozowy zawiera co najmniej: nazwę i adres Zleceniodawcy lub/i nadawcy, dokładny adres, miejsce dostarczenia przesyłki, określenie rzeczy, masy, sztuk przesyłki, sposób opakowania i oznaczenia oraz adres i nazwę Zleceniobiorcy.

Pamiętaj! W przypadku braku wydrukowania listu przewozowego mogą wystąpić opłaty dodatkowe.

List przewozowy jest generowany każdorazowo przez serwis GlobKurier.pl. Po dokonaniu i zaksięgowaniu wpłaty nadawca otrzymuje go na wskazany adres e-mail. Listy przewozowe możesz pobrać również, logując się na swoje konto użytkownika GlobKurier.pl. Po prawej stronie w kategorii -> Moje przesyłki znajdziesz zakładkę -> Listy przewozowe.

Dokumenty niezbędne do transportu zostaną dostarczone na wskazany przy składaniu zlecenia adres e-mail do nadawcy i zleceniodawcy przed nadaniem wysyłki, ale po uregulowaniu opłat.

Jeżeli nie otrzymałeś listów przewozowych możliwe, że Twoja wpłata nie została jeszcze zaksięgowana. Dokumenty przewozowe za każdym razem przesyłamy na wskazany przez nadawcę adres e-mail. Sprawdź, czy wiadomość nie trafiła do folderu Spam. Dokumenty możesz pobrać również, logując się na swoje konto użytkownika w GlobKurier.pl.

Pamiętaj! W przypadku wpisania dodatkowych informacji w polu UWAGI przy składaniu zamówienia może wystąpić opóźnienie w przesłaniu dokumentów transportowych.

Jeżeli potrzebujesz dodatkowych dokumentów przewozowych, zaloguj się na swoje konto użytkownika.

Następnie w kategorii -> Moje przesyłki wybierz opcję -> Dodatkowe dokumenty przewozowe. Znajdziesz tam wzory dokumentów krajowych i międzynarodowych, a także etykiety ostrzegawcze.

Wszystkie kroki możesz przejść, nie wychodząc z domu. Nie musisz stać w korkach, kolejkach i tracić czasu na niepotrzebny stres z tym związany. Z GlobKurier paczkę nadajesz przez internet, nie musisz podpisywać umów i wypełniać druczków. Wystarczy, że po dokonaniu płatności wydrukujesz list przewozowy i nakleisz go na przesyłkę. Korzystanie z GlobKurier jest bardzo proste. Sprawdź już teraz i nadaj swoją pierwszą przesyłkę.

Jeśli chcesz otrzymać najniższe stawki za wysyłki, skontaktuj się z nami, a dopasujemy ofertę odpowiednio do Twoich potrzeb wysyłkowych. Pamiętaj, że w naszej ofercie masz możliwość korzystania z usług bez konieczności podpisywania umów.

Pamiętaj też, że GlobKurier może zaoferować Twojej firmie dużo więcej niż usługi kurierskie. Dla naszych klientów biznesowych mamy narzędzia do integracji platform sklepowych i aukcyjnych, dzięki czemu zautomatyzujesz cały proces logistyczny, oszczędzając czas i pieniądze.

Napisz: biznes@globkurier.pl

Szablony przesyłek to narzędzie ułatwiające zarządzanie zamówieniami. Raz zapisany szablon przesyłki, dostępny jest w rozwijanej liście na stronie głównej serwisu. Funkcjonalność ta umożliwia określenie parametrów dla wybranych odbiorców i rodzajów paczek. Dzięki tej funkcjonalności będą mogli Państwo zdefiniować rodzaj przesyłki, jej wagę, wymiary, a także odbiorcę docelowego.

Informacje z wcześniej  przygotowanego szablonu będą zaciągane automatycznie i nie będą musieli Państwo wpisywać ręcznie danych dla każdej pojedynczej przesyłki.

INSTRUKCJA TWORZENIA SZABLONU

  1. Zaloguj się na stronie GlobKurier.pl i wyszukaj ofertę przewoźników
  2. Rozwiń przycisk pod zamówieniem i dodaj nowy szablon
  3. Przejdź na stronę główną
  4. Wybierz interesujący szablon na witrynie i zatwierdź wybór
  5. Wprowadź dane odbiorcy i nadawcy

Płatności i rozliczenia

Dokładamy wszelkich starań, aby ceny w GlobKurier były jak najkorzystniejsze. Swoją przesyłkę lub paletę możesz wycenić, wchodząc w zakładkę szybka wycena. Jeśli wolisz zobaczyć nasz cennik, możesz podejrzeć aktualny tutaj.

Przesyłka za pobraniem, inaczej COD (Cash On Delivery) to przesyłka, która trafia do wskazanego na liście przewozowym odbiorcy i może zostać odebrana dopiero, po pobraniu od niego wcześniej ustalonej kwoty.

Wybierając usługę COD zleceniodawca wpisuje wysokość kwoty jaką chce aby pobrać od odbiorcy przy doręczeniu jak również numer konta bankowego na jaki ma zostać przelany zwrot kwoty.

Płatność za pobraniem jest usługą dodatkową. Można ją wykupić podczas składania zlecenia na transport przesyłki. Co ważne – koszt usługi różni się w zależności od wybranego przewoźnika! Pamiętaj, że przesyłka za pobraniem musi być ubezpieczona. Więcej informacji o nadaniu COD znajdziesz tutaj.

W razie wysyłania przez Zleceniodawcę przesyłek COD ”za pobraniem”, Zleceniobiorca zwróci pobrane od Odbiorcy przesyłki kwoty w terminie 21 dni roboczych liczonych od następnego dnia roboczego po odebraniu przesyłki przez Odbiorcę.

W przypadku realizacji usługi dodatkowej COD 30 dni „za pobraniem” – zwrot w ciągu 30 dni roboczych liczonych od następnego dnia roboczego od daty doręczenia przesyłki do Odbiorcy.

W przypadku realizacji usługi dodatkowej COD 14 dni „za pobraniem” – zwrot w ciągu 14 dni roboczych liczonych od następnego dnia roboczego od daty doręczenia przesyłki do Odbiorcy.

W przypadku realizacji usługi dodatkowej COD 7 dni „za pobraniem” – zwrot w ciągu 7 dni roboczych liczonych od następnego dnia roboczego od daty doręczenia przesyłki do Odbiorcy.

W przypadku realizacji usługi dodatkowej COD 3 dni”za pobraniem” – zwrot w ciągu 3 dni roboczych liczonych od następnego dnia roboczego od daty doręczenia przesyłki do Odbiorcy.

W przypadku realizacji usługi dodatkowej COD 1 dzień „za pobraniem” – zwrot w ciągu 1 dnia roboczego liczonego od następnego dnia roboczego od daty doręczenia przesyłki do Odbiorcy.

Sposoby płatności i rozliczeń w serwisie GlobKurier.pl

Serwis GlobKurier.pl udostępnia kilka popularnych możliwości płatności oraz rozliczania zakupu usług kurierskich. Nasz system zamawiania usługi kurierskiej składa się z 4 kroków, a ostatnim krokiem jest przejście do zapłaty, gdzie należy wybrać sposób płatności.

Zleceniodawca ma do wyboru:

Przelew bankowy zwykły 
W panelu klienta wyświetlane są dane do przelewu adres oraz numer rachunku bankowego, na który należy wpłacić kwotę należności. Nadawca przesyłki zleca przelew w banku bezpośrednio ze swojego rachunku. W tytule przelewu należy wpisać swoje imię i nazwisko oraz numer zlecenia lub faktury za które dokonywana jest płatność. Należy pamiętać o tym, że usługa przesyłki zostaje realizowana po zaksięgowaniu wpłaty na rachunek GlobKurier.pl. 

W przypadku zlecania przelewu w banku środki są rozliczane do następnego dnia roboczego. Proszę zatem zwrócić uwagę, że niniejsza metoda nie gwarantuje natychmiastowego zrealizowania  zlecenia. Przelew bankowy można wygodnie stosować do zasilania konta pre-paid użytkownika.

Przelew bankowy on-line 
Rozliczenie przelewu bankowego on-line (tzw. e-przelew)następuje w czasie kilku – kilkunastu minut. Pośrednikiem w przyjęciu kwoty zapłaty jest serwis eCard lub Paybynet.

Po wskazaniu tej metody, należy wybrać bank, z którego będzie dokonywana zapłata i nastąpi automatyczne przeniesienie do strony logowania banku użytkownika. Logowanie do serwisu bankowości wygląda tak jak zazwyczaj w danym banku. Różnicę widać po zalogowaniu, gdzie użytkownik zostaje od razu przeniesiony do uzupełnionego formularza przelewu.

Beneficjentem przelewu jest serwis eCard lub Paybynet, kwota i tytuł przelewu są automatycznie wpisane. Użytkownik nie ma możliwości dokonania zmian. Tak uzupełniony formularz należy zaakceptować w sposób właściwy dla danego banku. Po poprawnym podpisaniu dyspozycji, następuje automatyczne wylogowanie z serwisu bankowości on-line i powrót do panelu użytkownika w serwisie GlobKurier.pl. 

Jeżeli użytkownik otrzymał komunikat o poprawnym przebiegu płatności, oznacza to, że jego zlecenie zostanie przekazane do realizacji. Jeżeli transakcja się nie powiodła użytkownik może ponowić próbę. W tym celu należy przejść do zakładki Płatności i faktury i wybrać operację za którą chcę ponowić zapłatę. Po wskazaniu odpowiedniej operacji użytkownik ponownie zostaje automatycznie przekierowany na stronę Płatnośći.pl i może dokonać przelewu.

Należy zaznaczyć, że pośrednikiem jest serwis eCard lub Paybynet, dlatego do przeprowadzenia płatności mają zastosowanie zasady i regulamin obowiązujący w tym serwisie. Lista obsługiwanych banków oraz czasy realizacji dostępne są na stronie eCard lub Paybynet.

c) Płatność kartą on-line

Płatność dokonywana jest kartą płatniczą, umożliwiającą wykonywanie transakcji w Internecie. Pośrednikiem w przyjęciu kwoty zapłaty jest serwis eCard lub PayNet. Przebieg transakcji wygląda podobnie do przelewu bankowego on-line, z tą różnicą, że po wybraniu na stronie eCard lub Paybynet karty płatniczej, należy podać wymagane przez serwis dane identyfikacyjne posiadacza karty. W zależności od rodzaju karty, w kolejnym kroku może nastąpić automatyczne przejście do strony logowania bankowości on-line (banku wystawcy karty), gdzie następuje weryfikacja tzw. 3D-Secure. Poprawne dokonanie wymaganych czynności umożliwia powrót do panelu użytkownika w systemie GlobKurier.pl, gdzie następuje realizacja zlecenia.

Do przeprowadzenia płatności mają zastosowanie zasady i regulamin obowiązujący w serwisie eCard lub Paybynet.

d) Płatność z konta pre-paid

Jeżeli użytkownik zdecydował się wcześniej zasilić konto pre-paid (przedpłata), wówczas będzie mógł opłacić zlecenie wykorzystując środki z zasilenia.

Płatność odroczona

Klienci którzy podpisali umowę dotyczącą stałej współpracy z Globkurier.pl mogą dokonywać rozliczeń za pomocą wystawianych okresowo faktur za złożone zlecenia usług kurierskich. Faktura wystawiana jest zbiorczo raz w tygodniu na wszystkie zlecenia.

Aby uzyskać więcej informacji, bądź zgłosić chęć podpisania umowy, proszę skontaktować się z nami pod adresem kontakt@globkurier.pl

Dokumenty sprzedaży

a) Faktura VAT

Faktury VAT wystawiane są dla klientów, którzy podali NIP.

Harmonogram wystawiania faktur w zależności od usługi i rodzaju płatności:

  • Płatność odroczona (umowa z klientem) – Faktury zbiorcze wystawiane są w nocy z poniedziałku na wtorek i obejmują zlecenia realizowane w całym zeszłym tygodniu.
  • Płatność przelewem bankowym, lub online – Wystawiane są faktury pro forma na podstawie, których klient zobowiązany jest uiścić płatność. W nocy z poniedziałku na wtorek wystawiana jest zbiorcza faktura VAT obejmująca wszystkie opłacone zlecenia z zeszłego tygodnia. W przypadku zleceń, które pozostały nieopłacone, faktura zostanie wystawiona w następnym okresie rozliczeniowym po wpłynięciu należności.
  • Usługi dodatkowe – Faktury VAT za usługi dodatkowe wystawiane są od razu po wpłynięciu należności.

b) Faktura pro forma

Faktury pro forma wystawiane są dla klientów, którzy podali NIP. Dotyczą tylko pojedynczych usług opłaconych przelewem bankowym, lub online. Faktury pro forma stanowią podstawę do wystawienia (raz w tygodniu) zbiorczej faktury VAT.

Kalkulacja ceny

Wszystkie ceny widoczne w serwisie, jeśli nie zaznaczono inaczej, są cenami netto, bez dodatkowych usług oraz podatku VAT. Na ich podstawie można obliczyć koszty zamówienia, wg schematu:

Dla przesyłek krajowych:

cena netto za przesyłkę + opłata paliwowa + usługi dodatkowe + VAT

Dla przesyłek międzynarodowych:

cena netto za przesyłkę + opłata paliwowa + usługi dodatkowe + VAT*

Po zalogowaniu przy dokonywaniu wyceny:

  • Klienci indywidualni otrzymują cenę brutto za przesyłkę, z wliczoną opłatą paliwową.
  • Klienci biznesowi (firmy) otrzymują cenę netto za przesyłkę, bez wliczonej opłaty paliwowej.

Cena końcowa za zlecenie będzie się różnić w zależności od wybranych opcji dodatkowych dostępnych podczas składania zamówienia.

* VAT doliczany jest do przesyłek międzynarodowych wysyłanych w obrębie państw członkowskich UE.

FZOF –  faktura wystawiona przy odroczonej formie płatności

FPRO – faktura wystawiona do  po proformy

FPRE – faktura wystawiona do płatności pre paid

FZOD – faktura wystawiona na odbiorcę

FKS – korekta do fv

FVSZ – faktura za anulacje zlecenia

FSZ – faktura wystawiona za zwrot do nadawcy

W zależności od usług i rodzaju płatności:

Przy płatności przelewem bankowym lub online wystawiona zostaje faktura pro forma, na podstawie której klient zobowiązany jest uiścić płatność. Po zaksięgowaniu płatności otrzymasz fakturę za zlecenie.

W przypadku płatności odroczonej – faktury zbiorcze wystawiane są w poniedziałek, z reguły w godzinach porannych, a także pierwszego dnia miesiąca. Okres rozliczeniowy zwykle wynosi tydzień.

Dla przesyłek NKO (na koszt odbiorcy) faktura jest wystawiana na dane odbiorcy podane w zleceniu, po doręczeniu i zaksięgowaniu płatności od przewoźnika.

Faktury za usługi dodatkowe wystawiane zostają po otrzymaniu informacji o skorzystaniu z usług towarzyszących.

W tym przypadku skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta, by skorygować błędne dane

Klienci, którzy podpisali umowę dotyczącą stałej współpracy z Globkurier.pl, mogą dokonywać rozliczeń za pomocą wystawianych okresowo faktur za złożone zlecenia usług kurierskich. Faktura wystawiana jest zbiorczo raz w tygodniu na wszystkie zlecenia.

Aby uzyskać więcej informacji bądź zgłosić chęć podpisania umowy, proszę skontaktować się z nami pod adresem kontakt@globkurier.pl

Usługi międzynarodowe

Nic trudnego! Podczas podawania danych dotyczących gabarytów paczki ustal destynację przesyłki. GlobKurier.pl obsługuje ogromną ilość krajów. Działamy nie tylko w Europie, ale na całym świecie!
W przypadku przesyłek poza UE mogą wystąpić opłaty celno-podatkowe. Koszt odprawy celnej ponosi odbiorca przy doręczeniu przesyłki. W naszym artykule możesz przeczytać więcej na ten temat.

EORI to Wspólnotowy System Rejestracji i Identyfikacji Podmiotów Gospodarczych. Powinien zostać wygenerowany przez firmy zlecające transport poza kraje UE. Wniosek o rejestrację/aktualizacje/unieważnienie EROI znajdziesz tutaj

Wyróżniamy dwa podstawowe rodzaje odpraw celnych:

• Odprawa indywidualna

Nadawcą może być zarówno firma, jak i osoba prywatna, a wartość towaru przekracza 22 euro.

• Odprawa zbiorowa

Nadawcą jest równocześnie firma i osoba prywatna, a wartość towaru nie przekracza 22 euro. (brak cła)

W zależności od rodzaju odprawy należy przygotować stosowne dokumenty. Zawsze należy dokładnie oszacować wartość towaru.

1. Odprawa indywidualna

– W przypadku firmy :

• Faktura handlowa (w języku polskim oraz angielskim)

• Kopie numerów NIP, KRS, REGON

• Numer EORI

• Upoważnienie do Agencji Celnej

– W przypadku osoby prywatnej:

• Faktura proforma (w języku polskim oraz angielskim)

• Kopia dokumentu tożsamości – dowód osobisty

• Upoważnienie do Agencji Celnej

• W zależności od przewożonego towaru może być wymagane dodatkowo stosowne oświadczenie

2. Odprawa zbiorowa:

• Faktura proforma (w języku polskim oraz angielskim). Należy jak najdokładniej opisać przewożone towary oraz określić materiały z jakich są wykonane.

• W zależności od przewożonego towaru może być wymagane dodatkowo stosowne oświadczenie

Tak. W przypadku wybranego w zleceniu kierunku transportu jakim jest ROSJA, wysyłka może być realizowana w relacji FIRMA-FIRMA

W przypadku wysyłki na wyspy: Ceutę, Melillę, Wyspy Kanaryjskie, Wyspy Alandzkie, Wyspy Normandzkie oraz Wyspę Man obowiązuje odprawa celna.