E-commerce – branża fashion – jak obniżyć koszt wysyłki swoich produktów?

Polski rynek e-commerce wycenia się aktualnie na ponad 40 miliardów złotych, a prognozy mówią o tym, że sięgnie on aż 60 miliardów w 2023 roku. Według raportów Statista Digital Market Outlook aż 60% Polaków korzysta z tej formy nabywania dóbr, a sama branża fashion jest najważniejszą gałęzią krajowego e-commerce. Te dane pokazują dobitnie, że warto rozwinąć swój sklep internetowy z branży mody, znajdując na przykład skuteczniejsze usługi kurierskie, dostępne w atrakcyjnych cenach.

E- commerce - branża fashion - jak obniżyć koszt wysyłki swoich produktów?

Najważniejszą kwestią jest także to, że nabywcy przestali obawiać się sklepów internetowych, ceniąc sobie możliwość robienia zakupów bez wychodzenia z domu. Stałym elementem tego rodzaju transakcji jest ekscytacja klientów, którzy czekają na odbiór swojej paczki, aby móc cieszyć się wybranym przez siebie produktem. Dlatego poza odpowiednią promocją w internetowej branży fashion ważne jest także sprawne dostarczenie produktów klientom. Jak zmniejszyć koszt wysyłki swoich firmowych paczek?

Po co przepłacać? Broker usług kurierskich zrobi to taniej!

Jeśli prowadzisz swój sklep internetowy z branży fashion, dobrze wiesz, jak wysokie koszty generuje wysyłka produktów do klientów. Udawanie się za każdym razem na pocztę, gdy chce się wysłać paczkę albo korzystanie z usług kurierów bez odpowiednich możliwości negocjacyjnych wiąże się z wysokimi kosztami oraz stratą czasu.

Dzięki skorzystaniu z naszych usług można realnie obniżyć koszt wysyłki swoich produktów. Ale jak właściwie to działa? Mała czy średnia firma nie zawsze jest w stanie wynegocjować odpowiednie warunki finansowe z wiodącymi w branży firmami, takimi jak DHL, UPS, FedEx czy DPD. My dzięki odpowiedniej pozycji negocjacyjnej (tysiące paczek nadawanych miesięcznie), możemy zmniejszyć koszt pojedynczej usługi kurierskiej i dzielimy się tą możliwością z naszymi klientami, którzy mogą skorzystać z naszej wyszukiwarki tanich opcji wysyłkowych.

Prowadząc swój sklep internetowy z ubraniami, w którym odbywa się stała wysyłka produktów do klientów, warto skorzystać z promocji, które oferujemy jako broker usług kurierskich.

Jak pakować swoje produkty, aby zmniejszyć koszty?

Mimo tego, że zbiór możliwych usług wysyłkowych jest prawie nieograniczony, warto pomyśleć nad odpowiednim sposobem pakowania swoich produktów, prowadząc sklep internetowy z branży fashion.

Najtańszą opcją są paczki standardowe, za które firmy kurierskie uznają przesyłki w kartonach o regularnych kształtach. Jeśli pakujesz swoje produkty w nietypowy sposób, przez co przesyłki mają nieregularny kształt, prawdopodobne jest to, że zapłacisz za nie więcej. W branży modowej estetyczna przesyłka jest bardzo ważna, warto jednak korzystać z paczek, które mają kształt prostopadłościanu i nie przyjmują specyficznej formy.

Czy warto zaproponować swoim klientom dostawę za darmo?

Niektóre sklepy internetowe z branży modowej próbują kusić swoich klientów darmową dostawą produktów. Wciąż jest to skuteczny sposób na to, aby zainteresować potencjalnych nabywców. Sukienka, która jest dostępna w dwóch sklepach internetowych w tej samej cenie, zostanie kupiona przez klienta w tym, oferującym niższy koszt dostawy. Oczywiście nie można stosować zasady darmowej wysyłki w stosunku do wszystkich typów produktów. Sam pasek za 30 złotych niekoniecznie powinien być wysłany do klienta za darmo, chyba że cena jego zakupu stanowiła mniej niż 10-15% od tych 30 zł.

Dlatego warto stosować opcję darmowej wysyłki po przekroczeniu przez klienta odpowiedniej granicy cenowej. Najlepiej ustawić ją na mniej więcej na 200 złotych, przy towarach bardziej luksusowych na 500. Klient jest w stanie dokupić jeszcze jeden mały produkt, aby tylko przekroczyć wymaganą granicę i otrzymać zamówione produkty bez potrzeby uiszczania opłaty za przesyłkę. Więcej o darmowej dostawie przeczytasz tutaj.

Jeśli potrzebujesz tanich usług kurierskich, skorzystaj z naszej wyszukiwarki, dostępnej na stronie głównej, dzięki której oszczędzisz do 70% na kosztach wysyłki.


GlobKurier.pl

GlobKurier.pl to pełna oferta usług kurierskich. Współpracujemy z 50 firmami kurierskimi i dostarczamy przesyłki kurierskie do 192 krajów świata.


Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 12% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl