Czego oczekują klienci sklepów internetowych?

Nie ważne, czy prowadzisz sklep internetowy od dłuższego czasu, czy dopiero zaczynasz przygodę z e-commerce, zawsze jest dobry moment na to, aby zatrzymać się i spojrzeć na swoją platformę z punktu widzenia odwiedzającego. Taka perspektywa pozwoli Ci poprawić wszystkie niedociągnięcia. Jak być o krok przed konkurencją i dostosować plany marketingowe do potrzeb klientów? Przeczytaj, jakie drobne zmiany pomogą w spełnianiu oczekiwań Twoich klientów. 

Czego oczekują klienci sklepów internetowych?

W Polsce funkcjonuje ponad 30 tysięcy sklepów internetowych, przy tak silnej konkurencji ważne jest, aby adresować się do odpowiednich odbiorców i zapewnić nienaganną obsługę klienta. Czy da się spełnić oczekiwania e-klientów bez milionowego budżetu? Na co zwrócić szczególną uwagę? 

Dla firm

Design, jaki jest każdy widzi

Projekt ma znaczenie. Twoim celem jest, aby zakup online był dla konsumenta jak najłatwiejszy. Nie spełnisz tego założenia bez właściwie zaprojektowanej witryny. Dobry projekt strony www sygnalizuje, że za ekranem stoi solidna firma. Liczy się każdy piksel, każde zdjęcie i każde słowo. Gdy tylko możesz sobie na to pozwolić, zatrudnij dobrego projektanta. Istnieje jedna ogólna zasada: nie komplikuj! Użytkownicy doceniają prostotę projektowania, ponieważ pozwala im szybko znaleźć to, czego szukają. To, czego Ty szukasz dla swojego sklepu to czysty, łatwy w użyciu i prosty design. Małe elementy składają się na sukces, od wygody użytkownika witryny, przez siłę copy i tekstów ofertowych, aż po kolor motywu. Wszystko odgrywają rolę w prowadzeniu kupujących przez lejek sprzedażowy, po finalną konwersję. Jako klient chcesz, aby strona internetowa była przyjemna dla oka i łatwa w nawigacji. Jako sprzedawca – aby Twoi klienci z przyjemnością przeglądali produkty i mogli łatwo dokonywać zakupów. Przy właściwym projekcie wygrywają obie strony.

Responsywność

Jedną z ważniejszych rzeczy, które możesz zrobić, jest upewnienie się, że korzystasz z najnowszych technologii. Strona internetowa, która wykorzystuje zaktualizowane kody, przyjazne dla użytkownika szablony i responsywny projekt, pozwoli użytkownikom szybko przeglądać stronę. Pamiętaj o trendzie zakupów z poziomu mobile. To jak witryna prezentuje się na smartfonach i tabletach jest kluczowe. Gdy zastosujesz responsywny projekt swojej witryny, z prostą i łatwą nawigacją na każdym urządzeniu, na pewno zauważysz wzrost współczynnika konwersji.

Czas ładowania strony

Czasami oczekiwania konsumentów są bardzo proste… potencjalny klient wchodząc na witrynę, po prostu chce ją zobaczyć. W Twoim interesie jest, aby zobaczył ją natychmiast. Nie ma absolutnie żadnego sensu projektowanie skomplikowanej platformy, pełnej produktów w fantastycznych cenach, jeśli witryna internetowa nie radzi sobie technicznie i działa tak wolno, że użytkownik nie może zobaczyć strony głównej w ciągu kilku sekund. Mimo że jest to dość oczywiste, problem wolnego ładowania wciąż pojawia się w wielu e-sklepach. Prowadząc biznes online warto wyjść klientom na przeciw, pamiętaj, że spora część z nich realizuje zakupy z poziomu telefonów komórkowych, często na nie najlepszym połączeniu internetowym. Sklepy e-commerce mogą być ogromnymi plikami, obciążonymi dużą ilością zdjęć i zabezpieczeń. Należy dołożyć starań, aby wszystko, zaczynając już od poziomu kodu, było zoptymalizowane pod kątem prędkości ładowania. Nie oszczędzaj też na hostingu. Sklepy e-commerce, które odniosły sukces, znajdują się na potężnych serwerach, które mogą poradzić sobie z dużą oczekiwaną liczbą interakcji i ilością danych.


Czy wiesz, że…?
Szybkość strony wpływa na pozycję sklepu w wynikach wyszukiwania Google


Nawigacja, czyli jak się nie zgubić w sieci

Rozważ wprowadzenie zaawansowanych filtrów wyszukiwania np. po marce i kategorii. Pomoże to użytkownikom, którzy nie są pewni, jakiej marki szukają, ale wiedzą, czego potrzebują. Na przykład witryna e-commerce z częściami samochodowymi może sprzedawać wiele produktów. Jeśli użytkownik wie, że potrzebuje filtra oleju, ale nie jest pewny, jakiej marki, funkcja kategorii będzie rozwiązaniem. Dobre wyszukiwanie to też jasne i łatwe do odczytania wyniki. Pomyśl o użyciu miniaturek obrazu produktu w wynikach wyszukiwania.
Pozwól klientom szybko znaleźć to, czego szukają, a powstrzymasz zjawisko „paraliżu decyzyjnego”. Oczywiście, mnogość produktów jest zaletą dużych platform, jednak w przypadku mniejszych sklepów internetowych kwestia oferowanych produktów powinna być starannie przemyślana, a prezentowana oferta strategiczna i nieprzypadkowa.

Pamiętaj: zapasy produktów mogą powodować logistyczne problemy, które przerodzą się w opóźnienia w zamówieniach i frustrację klientów. Rozważ selekcję produktów i skrupulatnie skategoryzuj swój asortyment.

Dostawa

Płacenie za wysyłkę pozostaje jednym z największych czynników odstraszających w transakcjach e-commerce. Posiadanie najniższej ceny lub najlepszego produktu nie gwarantuje już sprzedaży. Konsumenci wcześniej dokładnie badają i porównują produkty i detalistów, to właśnie opcje dostaw bywają czynnikiem przesądzającym. Badanie dotyczące stanu realizacji wysyłek opracowane przez firmę Temando wykazało, że 68% konsumentów rozważy zwiększenie wartości swojego zamówienia, aby móc zakwalifikować się do bezpłatnej wysyłki. 85% konsumentów deklaruje, że porzuciło koszyk, ponieważ wysyłka była zbyt droga, a 38% w szczególności dlatego, że nie oferowano bezpłatnej wysyłki. Bardzo ważna jest także polityka zwrotów. Badanie PwC wykazało, że 22% konsumentów woli kupować produkty offline, ponieważ zwroty są łatwiejsze. Wysyłki i zwrotny wymagają przemyślanej strategii na szczęście rynek oferuje narzędzia, które mogą pomóc w obsłudze tych procesów. Integrując swój sklep z platformą GlobKurier.pl otrzymujesz ułatwioną politykę generowania etykiet zwrotnych. W dodatku możesz oferować różne formy dostawy, paczka w ruchu, paczkomaty, punkty odbioru, doręczenia kurierskie, a także opcję doręczeń tego samego dnia.


Sprawdź ofertę dla sklepu internetowego: https://www.globkurier.pl/oferta/dla-firm/oferta-kurierska-sklep-internetowy-erp/


Po transakcji

Po ukończeniu zamówienia użytkownik powinien szybko otrzymać potwierdzenie na podany adres e-mail. Zasadniczo większość tego typu wiadomości zawiera numer zamówienia, treść zamówienia, adres e-mail, numer telefonu i odnośniki do mediów społecznościowych umożliwiające kontakt z firmą. W swoich wiadomościach możesz rozważyć dodanie banerów do swoich najnowszych treści (filmy edukacyjne, posty na blogach, a nawet kupony) w potwierdzeniach e-mail. Buduj stałą relację z klientem i personalizuj komunikat.

Personalizowane treści

Wraz z rozwojem sztucznej inteligencji, uczenia maszynowego i dużych zbiorów danych firmy każdej wielkości mogą teraz wykorzystywać informacje, aby dowiedzieć się sporo o użytkownikach witryn. Dane te pomagają sprzedawcom internetowym promować określone rodzaje produktów, identyfikować możliwości optymalizacji konwersji użytkowników i zapewniać spersonalizowane zakupy. W e-commerce doświadczenie konsumenckie jest znacznie bardziej ulotne. Zrozumienie i dotrzymywanie kroku czynnikom, które skłaniają ludzi do robienia zakupów i kupowania przez Internet, ma kluczowe znaczenie dla odniesienia sukcesu w cyfrowym świecie. Pomóż sobie w spełnianiu oczekiwań konsumentów i wybieraj tylko sprawdzonych partnerów logistycznych. Skorzystaj z naszego doświadczenia, w GlobKurier.pl możesz liczyć na opiekę najlepszych specjalistów w branży.


GlobKurier.pl

GlobKurier.pl to pełna oferta usług kurierskich. Współpracujemy z 50 firmami kurierskimi i dostarczamy przesyłki kurierskie do 192 krajów świata.


Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 12% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl