UPS testuje autonomiczne ciężarówki

UPS testuje autonomiczne ciężarówki

UPS Ventures – jednostka venture capital UPS, rozpoczęła współpracę z przedsiębiorstwem TuSimple, które  oferuje autonomiczne ciężarówki. Obecnie testy autonomicznych pojazdów odbywają się w Arizonie. Firmy chcą sprawdzić, czy zastosowanie tych pojazdów może zoptymalizować obsługę i efektywność transportową UPS.

Współpraca z TuSimple w zakresie pojazdów autonomicznych ma pomóc firmie UPS w lepszym zrozumieniu wymagań związanych z czwartym poziomem autonomicznego transportu ciężarowego w jej sieci. Na czwartym poziome to komputer pokładowy cały czas kontroluję jazdę, co wyklucza interwencje kierowcy. Jednak przepisy wymagają, aby w autonomicznym pojeździe tego poziomu zawsze znajdował się kierowca, który w razie konieczności przejmie kontrolę.

Testy transportu autonomicznego rozpoczęto w maju, tego roku. UPS dostarcza firmie TuSimple ładunki, które są transportowane między Phoenix i Tucson w amerykańskim stanie Arizona. Firmy monitorują czas i dystans, jaki pokonuje ciężarówka w trybie autonomicznym, stałe kontroli podlegają również wskaźniki bezpieczeństwa i czas transportu.

Xiaodi Hou, założyciel, prezes i dyrektor ds. technicznych firmy TuSimple, uważa, że współpraca obu firm znacznie przyśpieszy wprowadzenie na rynek pierwszych autonomicznych ciężarówek, które zwiększą bezpieczeństwo na drogach, obniżą koszty transportu i zmniejszą emisję dwutlenku węgla.

W trakcie szczytu sezonu wysyłkowego UPS korzysta z usług dostawczych firm zewnętrznych. Firma TuSimple jest przekonana, że jej technologia może obniżyć średni koszt takich zewnętrznych usług transportowych o 30%.

Prowadzone przez firmy UPS i TuSimple testy są częścią badania zaawansowanych technologii do pojazdów w globalnej, inteligentnej sieci logistycznej UPS. Firma nie tylko inwestuje w autonomiczne pojazdy, ale także w Internet rzeczy, sztuczną inteligencję i zaawansowane narzędzia analityczne. To wszystko ma na celu zwiększenie efektywności paliwowej, zoptymalizowanie obsługi klienta, a dodatkowo utrzymanie wysokiej pozycji firmy w branży logistycznej.

Źródło: logistyka.net.pl